
În primul trimestru din 2024, Dacia a vândut peste 300.000 de mașini noi în Europa, în creștere cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, Renault a anunțat că deține o cotă de piață de 9,2% în România.
În primele șase luni din 2024, europenii au înmatriculat 305.713 mașini noi Dacia, înregistrând o creștere de 3,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În luna iunie, în Europa au fost înmatriculate 1.265.133 de mașini noi, înregistrând o creștere cu 3,6% față de aceeași lună a anului trecut. Dintre acestea, 60.395 au fost de marcă Dacia, brandul românesc parte a grupului Renault, înregistrând o creștere cu 8,6%. Datorită acestei creșteri, cota de piață a Dacia în iunie a urcat la 4,6%, depășind semnificativ cotele altor mărci precum Peugeot (4,3%), Hyundai (4,1%), Opel (3,3%), Ford (2,9%), Fiat (2,9%), SEAT (2%) sau Suzuki (1,6%).
Datele agregate ale ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile) pentru primele șase luni ale anului, la nivelul întregului continent (UE + EFTA + Marea Britanie), arată o creștere medie a pieței cu 4,4%, ajungând la 6.589.174 unități. Marca Dacia a fost aleasă de 305.713 cumpărători de mașini noi, în creștere cu 3,6% față de primul semestru din 2024. Astfel, cota de piață a mărcii pentru prima jumătate a acestui an a fost de 4,4%, ușor sub cea de 4,5% din aceeași perioadă a anului 2023.
Și în acest context, Dacia depășește cotele de piață ale unor competitori mult mai cunoscuți, precum Kia (4,1%), Opel (3,4%), Ford (3,3%), Citroën (3,2%), Fiat (2,9%), Volvo (2,8%), Nissan (2,6%) și Mazda (1,4%).
Cele mai căutate mărci în primele șase luni la nivelul întregului continent sunt Volkswagen (714.063 unități), Toyota (486.202 unități), BMW (397.851 unități), Skoda (380.627 unități) și Renault (364.036 unități).
Renault a anunțat că deține o cotă de piață de 9,2% în România, iar Dacia a înmatriculat peste 26.400 de vehicule în primele șase luni ale anului, echivalentul unei cote de piață de aproape 28%.