Scădere masivă pe piața auto românească
România a înmatriculat în luna septembrie 8.975 de autoturisme, unul dintre cele mai reduse niveluri din ultimii trei ani, scăderea raportată la luna similară din 2023 fiind de 14,89%.
Și vehiculele comerciale înregistrează scăderi importante.Pe segmentul de vehicule comerciale, volumul a fost de numai 943 de unități, ceea ce corespunde unei scăderi de 23,95%, una dintre cele mai accentuate din ultimii ani.
În total, piața de vehicule noi a înregistrat un volum de 13.640 de unități, scăderea totală fiind de 10,23%, arată date analizate de Profit.ro.Dacia rămâne cea mai vândută marcă auto din România, însă în luna septembrie a înregistrat o scădere semnificativă, de 33,4%, vânzând doar 2.129 de unități și reducându-și cota de piață la 23%.
În contrast, Hyundai a înregistrat o creștere impresionantă de 54%, cu 846 de unități vândute, devenind cea mai vândută marcă de import și depășind Toyota, care a vândut 821 de autoturisme cu o creștere modestă de 4,9%.
De asemenea, alte mărci, precum Skoda și Renault, au avut scăderi de peste 31%, iar Ford, VW și BMW au raportat și ele scăderi ale volumelor înmatriculate.
Dacia Logan, din nou în topul preferințelor românilorLa nivel de modele, Dacia Logan a revenit pe prima poziție în vânzări, cu 1.011 unități și o creștere de 14,2% față de anul trecut, însă alte modele precum Duster și Sandero au avut scăderi semnificative, de peste 36%. Duster, cu 471 de unități vândute, a fost afectat de întârzierea livrărilor din cauza Programului Rabla, în timp ce Jogger și Spring au înregistrat vânzări foarte scăzute, cu doar 143 și 33 de unități, respectiv, fiind departe de performanțele de anul trecut.
Pe segmentul importurilor, Hyundai Tucson a fost lider, cu 362 de unități vândute și o creștere de 32%, urmat de Toyota Corolla și Ford Kuga. În general, piața auto a crescut cu doar 4,33% față de anul trecut, pe fondul scăderilor recente, cu un total de 115.509 autoturisme înmatriculate.
Înmatriculările de automobile electrice au scăzut drastic, cu 32%, iar speranțele pentru redresarea pieței auto sunt legate de finalizarea Programului Rabla, care ar putea impulsiona vânzările în ultimele luni ale anului, mai arată sursa citată.