Programul “BEBELUȘUL” – adoptat de Consiliul Local Mioveni, va intra în vigoare începând cu data de 1 MARTIE 2024

Programul “BEBELUȘUL” – adoptat de Consiliul Local Mioveni, va intra în vigoare începând cu data de 1 MARTIE 2024
IMPORTANT! Programul “BEBELUȘUL” se aplică doar copiilor născuți începând cu data de 1 Martie 2024 și nu se aplică retroactiv celor născuți înainte de această data! Condiția esențială este ca cel puțin unul dintre părinți să aibă domiciliul stabil în orașul Mioveni, de cel puțin 1 an (12 luni anterior depunerii cererii).
Prin acest program, Primăria Mioveni acordă un stimulant financiar, sub forma unui tichet în cuantum de 3000 lei net, fiecărui nou-născut în cazul nașterii înregistrate la maternitatea Spitalului Mioveni sau 2000 lei net fiecărui nou-născut în cazul nașterii înregistrate la alte maternități din țară sau din străinătate. Tichetul nominal cu valoarea stimulentului se acordă o singură data, iar suma va putea fi utilizată pe o durată de 12 luni calendaristice de la data emiterii, doar la agenți economici parteneri ai proiectului ( lista magazinelor din Mioveni https://emioveni.ro/…/agenti_economici_bebelusul_2024.pdf )
Cererea de solicitare a sprijinului financiar pentru nou născuți, însoțită de documentele justificative, se va depune la sediul Primăriei Orașului Mioveni – Direcția de Asistență Socială, fizic sau online, dar fără a se depăși termenul de maxim 90 de zile de la nașterea copilului. În cazul sarcinilor multiple (gemeni/tripleți) se vor depune dosare separate pentru fiecare copil.
ACTELE NECESARE
– Cererea de solicitare – tip, Anexa nr. 1 la Metodologie;
– Declarația de consimțământ a celuilalt părinte, Anexa nr. 2 la Metodologie;
– Declarația GDPR, Anexa nr. 3 la Metodologie;
– Declarația pe propria răspundere, Anexa nr. 4 la Metodologie;
– Certificatul de naștere al copilului /Actele doveditoare ale adopției;
– Actele de identitate ale părinților (original și copie);
– Declarație pe propria răspundere conform căreia solicitanții/solicitantul nu au datorii la bugetul local, însoțită de certificat de atestare fiscală din care să reiasă faptul că au achitat impozitele si taxele față de bugetul local pentru bunurile pe care le dețin în proprietate;
– Dovada că părinții/părintele au/are domiciliul sau reședința stabilă pe raza orașului Mioveni cu cel puțin 1 an înainte de data nașterii copilului, respectiv adeverință eliberată de SPCLEP Mioveni privind domiciliul în orașul Mioveni, județul Argeș (dacă nu rezultă din actul de identitate);
– Biletul de ieșire din spital/certificat medical constatator al nașterii emis de către Spitalul Orășenesc Mioveni sau de către maternitatea unde a avut loc nașterea;
– Alte acte, după caz.
ATENȚIE! Tichetele acordate prin Programul „Bebelușul”, vor putea fi utilizate numai pentru achiționarea unor produse specifice nou-născutului, necesare hrănirii și îngrijirii acestuia și a mamei, precum:
-alimente și produse/aparatură destinate administrării alimentației copilului (biberoane, lapte praf, încălzitor lapte praf, suzete, apă plată, căni, pahare, scaun de masă, pompă de sân, accesorii alăptare ș.a.)
-scutece și îmbrăcăminte destinată copilului, ș.a.;
-produse de cosmetică și igienă specifice vârstei copilului (sterilizator, aspirator nazal, cădiță, șampon, gel de duș, loțiune de corp, ser fiziologic, comprese sterile, detergent rufe ș.a. );
-aparatură destinată monitorizării stării de sănătate a copilului (termometru, cântar, aparat aerosoli, sistem monitorizare video/audio bebeluși, ș.a.);
-pătuț, lenjerie, cărucior, masă de înfășat, marsupiu, premergător, scaun auto, lampă veghe, balansoar, ș.a.
Aprobarea și/sau respingerea ajutorul financiar se realizează în termen de maximum 30 de zile de la depunerea cererii. După analiza și aprobarea dosarului eligibil, administrația locală și solicitantul vor încheia un contract, în baza căruia urmează să se emită tichetul în termen de maxim 60 de zile.
Părinții/tutorii legali ai copilului beneficiar al Programului „Bebelușul”, obligația de a face dovada achiziționării de produse destinate creșterii și îngrijirii nou născutului la împlinirea termenului de 1 an de la primirea tichetului, în mod contrar vor trebui să restituie dublul valorii tichetului, conform contractului.
Finanțarea proiectului se face din bugetul local al Unității Administrativ-Teritoriale orașul Mioveni pe anul 2024, în baza HCL nr. 173/2008.
Informații detaliate despre proiect, precum și documente suplimentare găsiți aici:
https://emioveni.ro/…/hotara…/2021-2024/2023/_nr.173.pdf
https://emioveni.ro/…/1545-cereri-si-formulare-necesare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Iluminat Public de nivel european la Mioveni

Iluminat Public de nivel european la Mioveni Peste 1.300 de corpuri de iluminat existente în Mioveni vor fi înlocuite cu unele noi, cu un consum redus de energie electrică, echipate cu modul de telegestiune, sistem ce permite ca fiecare lampă să poată fi monitorizată separat și care poate gestiona în parametri optimi rețeaua de iluminat […]

Citește mai mult...

Sens unic de circulație instituit în cartierul Prundu

Sens unic de circulație instituit în cartierul Prundu În data de 21.02.2024, Primăria Municipiului Pitești, prin Administrația Domeniului Public, a instituit sens unic de circulație pe aleea carosabilă dintre blocurile B8 și B9, care continuă între blocurile B7 și B9 din cartierul Prundu, cu circulație dinspre strada Horia Cloșca și Crișan. Mai exact, sensul unic […]

Citește mai mult...

Noi investiții la Muzeul Județean Argeș

La Muzeul Județean, Consiliul Județean Argeș va implementa alte două proiecte pentru reamenajarea curții interioare și pentru punerea în valoare a ruinelor Schitului Buliga, aflate în spatele clădirii, a anunțat Marius Nicolaescu, vicepreședintele Consiliului Județean Argeș. Însoțit de Sorin Ivașcu, directorul executiv al Direcţiei Strategii, Sinteze, Proiecte cu Finanţare Internaţională și de Cornel Popescu, managerul […]

Citește mai mult...
TRAFIC