MMSS confirmă: De la 1 iulie, salariul minim va crește la 3.700 de lei

simona bucura oprescu

MMSS confirmă: De la 1 iulie, salariul minim va crește la 3.700 de lei

După cum s-a stabilit în urma discuțiilor dintre Guvern și reprezentanții sindicatelor și patronatelor, în cadrul Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social, de la 1 iulie 2024, salariul minim va crește de la 3.300 de lei, cât e în prezent, la 3.700 de lei, lucru confirmat recent de ministrul muncii. Totodată, ministrul subliniază că se lucrează la un mecanism de stabilire a salariului minim, care va lua în calcul mai mulți factori, astfel încât nivelul salariului minim să nu se mai stabilească în urma unei negocieri între părțile amintite, ca acum.
Simona Bucura-Oprescu, ministrul muncii și solidarității sociale, a confirmat, în cadrul unor discuții purtate recent cu mai mulți angajatori, că “începând cu 1 iulie 2024, salariul minim va crește la 3.700 de lei, așa cum a fost discutat în cadrul Consiliului Național Tripartit, dar în același timp se lucrează la un mecanism de stabilire a salariului minim în concordanță cu Directiva europeană”.

Modul de stabilire a salariului minim brut pe țară se va schimba în următoarea perioadă, în contextul apariției Directivei Europene nr. 2.041/2022, care ar trebui transpusă în legislația națională până la 15 noiembrie 2024.

Practic, valoarea salariului minim nu se va mai stabili în urma negocierilor dintre Guvern și reprezentanții sindicatelor și patronatelor, în cadrul Consiliului Național Tripartit, ca până acum, ci în baza unui mecanism clar de calcul.
“Îmi doresc să finalizăm acest mecanism de stabilire a salariului minim anul acesta. În acest moment sunt analizate diverse formule, indicatorii luați în calcul fiind productivitatea, inflația și corelarea cu nivelul salarial mediu. Partea bună este că odată cu stabilirea acestui mecanism, salariul minim nu va mai fi stabilit doar printr-o negociere, ci va exista o formulă care se va folosi anual, ceea ce va asigura predictibilitate atât pentru angajator, cât și pentru angajat”, a mai spus Simona Bucura-Oprescu.

One thought on “MMSS confirmă: De la 1 iulie, salariul minim va crește la 3.700 de lei”

  1. Felicitări guvernului și PSD în mod special, veniturile românilor trebuie să crească, să fie la nivelul UE. La noi prețurile sunt la fel că în UE, dar veniturile foarte mici, în comparație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Mioveni: Ziua Mondială a Diabetului va fi marcată în avans. Testare gratuită a glicemiei în trei locații

Mioveni: Ziua Mondială a Diabetului va fi marcată în avans. Testare gratuită a glicemiei în trei locații Ziua Mondială a Diabetului, celebrată anual pe 14 noiembrie, va fi marcată cu o zi mai devreme în orașul Mioveni. Vineri, 13 noiembrie 2026, între orele 08:30 și 13:30, adulții își vor putea verifica gratuit glicemia și tensiunea […]

Citește mai mult...

4,48% -rata şomajului înregistrat în evidenţele AJOFM Argeș în luna octombrie 2026

4,48% – rata şomajului înregistrat în evidenţele AJOFM Argeș în luna octombrie 2026 La sfârșitul lunii octombrie, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Argeș erau înregistrați 10.270 șomeri (din care 5051 femei), rata șomajului fiind de 4,48%. Comparativ cu luna precedentă, când rata șomajului a fost 4,26%, în această lună acest indicator […]

Citește mai mult...

Sesiunea Națională de Comunicări Științifice a Muzeului Județean Argeș „Ecosinteze și etnosinteze carpatine” – ediția a LVI-a – Pitești, 12–13 noiembrie 2026

Sesiunea Națională de Comunicări Științifice a Muzeului Județean Argeș „Ecosinteze și etnosinteze carpatine” – ediția a LVI-a – Pitești, 12–13 noiembrie 2026 Muzeul Județean Argeș organizează, în perioada 12–13 noiembrie 2026, la Pitești, cea de-a LVI-a ediție a Sesiunii Naționale de Comunicări Științifice, desfășurată sub genericul „Ecosinteze și etnosinteze carpatine”, manifestare științifică de tradiție, dedicată […]

Citește mai mult...