Ion Mînzînă: Ne numărăm printre puținele consilii județene din țară care nu au pierdut nici măcar un euro din fondurile europene derulate

Ion Mînzînă, președintele CJ Argeș, și-a depus raportul de activitate pentru anul 2024. Potrivit raportului, Argeșul a beneficiat în mandatul 2020-2024 de investiții record de aproximativ 700 de milioane de euro. CJ Argeș se numără printre puținele consilii județene care nu au pierdut nici măcar un euro din fondurile europene derulate.

Extras din raportul de activitate:

„În mandatul trecut am reușit să avem investiții record de aproximativ 700 de milioane de euro în județul Argeș. Cele mai importante au fost realizate pe fonduri europene unde avem, împreună cu instituțiile subordonate, în diferite stadii, 32 de investiții. Și vreau să subliniez aici că ne numărăm printre puținele consilii județene din țară care nu au pierdut nici măcar un euro din fondurile europene derulate.

Fonduri record pentru infrastructura rutieră

Aceste investiții fără precedent s-au concretizat într-o serie de obiective strategice în domeniile pe care le coordonăm. Din cei peste 200 de kilometri de drumuri modernizate, 70 de kilometri au fost realizați prin modernizarea DJ 503 și DJ 504, investiții date ca exemplu pentru bune practici cu finanțare europeană. La aceste investiții majore se adaugă alte drumuri și poduri modernizate din fonduri guvernamentale și din fonduri proprii, prin Regia Autonomă Județeană de Drumuri. În CONSILIUL JUDEȚEAN ARGEȘ următorii patru ani vizăm să menținem același ritm de modernizare. Avem garanția că vom reuși, mai ales că, deja, am reușit să semnăm două contracte prin care nu doar că am atras fondurile alocate județului Argeș, ba chiar am obținut o suplimentare, pe noul exercițiu bugetar european destinat infrastructurii rutiere.

Anul trecut, am semnat contractul de finanțare pentru modernizarea DJ 679 Păduroiu (DN67B) – Lipia – Popeşti – Lunca Corbului – Pădureţi – Cieşti – Fâlfani- Cotmeana – Malu – Bârla – limita cu judeţul Olt, în lungime de aproape 48 de kilometri. Cu o valoare totală de peste 77 milioane de euro, acesta este proiectul de modernizare rutieră cu ceea mai mare valoare din istoria ADR Sud Muntenia.

Și acesta nu este singurul record! Tot anul trecut, am semnat contractul de finanțare pentru modernizarea DJ 659 Pitești – Bradu – Suseni – Gliganu de Sus – Bârlogu – Negrași – Mozăceni – limita cu județul Dâmbovița care, cu cei aproape 60 de kilometri, este cel mai lung drum județean finanțat vreodată de ADR Sud Muntenia. Este un proiect în valoare de peste 72 milioane de euro. 30% din fondurile de la nivelul regiunii destinate drumurilor au fost accesați de Consiliul Județean Argeș.

Suntem singurul județ din regiune cu o sumă atât de mare în infrastructura de drumuri. În așteptarea deschiderii autostrăzii Pitești-Sibiu, am pregătit și alternative spre Vâlcea prin modernizarea segmentelor de drum Șuici-Ianculești – limita cu Vâlcea și Sălătrucu -limita cu Vâlcea.

Ambele sunt finanțate prin programul ”Anghel Saligny”. Am finalizat modernizarea DJ 703B Pădureți- Costești, pe o lungime de peste 10 kilometri la Costești și Lunca Corbului. Pe lângă asfaltare, în cadrul proiectului au fost prevăzute și lucrări de reparații la cele trei poduri existente pe traseu. Prin Programul Național de Investiții “Anghel Saligny”, Consiliul Județean Argeș a obținut finanțare guvernamentală pentru 11 proiecte. Dintre acestea, nouă vizează infrastructura rutieră județeană.

Am realizat o serie de investiții importante și din fonduri proprii. Un exemplu este DJ 679 D din Ungheni, un drum de 7 kilometri, modernizat cu fonduri din creditul pentru dezvoltare accesat de Consiliul Județean Argeș. Am completat investiția cu realizarea unui nou pod în comună, important și pentru fermierii din zonă. O altă investiție complexă realizată din fonduri proprii, care a însemnat și consolidări de mal, a fost DJ 738 Mihăești – Poienarii de Muscel.

Ne dorim ca, la sfârșitul acestui nou mandat, să putem spune că în Argeș nu mai există niciun drum județean fără asfalt.

Argeșul devine un hub pentru infrastructura rutieră națională

În paralel, anul trecut au fost realizate investiții fără precedent și pe zona infrastructurii rutiere gestionate la nivel național: s-a continuat modernizarea DN 73 spre Brașov și a Transfăgărășanului, au fost date în folosință tronsoane importante din Drumul Expres Craiova- Pitești până la Albota, și din Autostrada Pitești-Sibiu, până la Curtea de Argeș.

De asemenea, lucrările la cele două tuneluri se apropie de final. Au început și lucrările la podul de la Poiana Lacului de pe DN 67B. Am făcut pași importanți și în privința Drumului Expres A1-Pitești-Mioveni, în parteneriat cu C.N.A.I.R prin Programul Transport 2021-2027″.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Emailuri false în numele ANAF

ANAF atenționeazã contribuabilii cu privire la o nouã campanie de emailuri false (email spoofing*) transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt înștiințați cã ”au dreptul la rambursare datoritã plãții în exces a impozitelor” „Pentru siguranța dumneavoastrã, vã sfãtuim sã NU deschideți aceste emailuri, iar dacã au fost deschise sã NU accesați documentele anexate sau […]

Citește mai mult...

Dacia impresionează presa franceză: Bigster marchează ascensiunea mărcii în plină criză auto

Dacia continuă să performeze într-o industrie auto marcată de criză, iar noul SUV Bigster marchează un pas strategic către segmentul compact, fără a compromite valorile de bază ale mărcii. În ciuda dificultăților economice care afectează industria auto la nivel global, Dacia înregistrează rezultate pozitive, susținute de succesul constant al modelelor Sandero și Duster. Acestea rămân […]

Citește mai mult...

Felicitare – Adrian Frîntură , primarul comunei Moșoaia

Cu prilejul sărbătorii Sfântului Mare Mucenic Gheorghe urez locuitorilor comunei Moșoaia care poartă acest nume, multă sănătate şi fericire, împliniri pe toate planurile şi prosperitate! Adrian Frîntură , primarul comunei Moșoaia

Citește mai mult...
TRAFIC